رياضة

إيناس خورشيد تعتذر للجمهور بعد خسارتها.. وتؤكد: لو اتكلمت ناس كتير هتزعل

اعتذرت إيناس خورشيد لاعبة المنتخب الوطني للمصارعة الرومانية، لجماهير مصر بعد خسارتها أمس من بطلة كازاخستان في مباراة الترضية لميزان 69 كجم ، لتفرط في الحصول على الميدالية البرونزية بدورة الألعاب الأولمبية.

وكتبت إيناس عبر صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك” :”أنا أسفة بجد كان نفسي افرح مصر كلها واعمل ميدال في Olympic Games”.

و تابعت إيناس “بس محدش عارف حاجه .. محدش عارف احنا تعبنا واتبهدلنا اد ايه قبل السفر .. محدش عارف اننا ما اتعملناش اعداد خارجي اصلا غير 15 يوم “.

وكشفت خورشيد عن وجود بعض المعوقات التى قابلتها قبل الإعداد لخوض المنافسات فى الأولمبياد قائلة :” ده غير الحاجات التانيه اللى لو قلتها في ناس كتير هتزعل مني..كل ده اجتهاد شخصي مننا ..بنحفر فالصخر .. لوحدنا”.

وكررت اعتذارها مرة أخرى للجماهير المصرية التى كانت تنتظر منها تحقيق ميدالية أولمبية تضاف لرصيد الميداليات المصرية فى الأولمبياد، قائلة “بعتذر لكم جميعا للمره التانية .. كان نفسي افرحكو” .

كانت خورشيد قد تأهلت إلى الدور قبل نهائى فى منافسات ريو دى جانيرو بعد فوزها على لاعبة البرازيل بنتيجة 5/1 ، ثم خسرت على يد اللاعبة الكازاخستانية .

19702-ايناس-خورشيد

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى